Followers

Thursday, May 26, 2011

bila pengasuh wat hal...

wawawa.....nk nangis ade nk mengamuk pn ader....last minute br pengasuh zidan bgtau xnk jge budak-budak ag bln depan....wawaaaa..skrg dh brape hari bln....mne sempat nk cri pengasuh minggu depan dh 1hb.,...tringat ag dia ckp
xkira bln depan akak xnk jage,jumaat akak nk cuti....dalam ati aku dh geram dah...dh xnk jage ag....pas2 ske2 nk cuti....bkn dia xpnh wt hal selalu sangat cuti,aku lh sabar ag..yg wt aku geram bln lepas dia benti kn sorang,aku dh bgtau dh lau nk bentikn bgtau sbln awl..dia kte nk jge lg zidan n baby sowang ne....tup-tup xnk jge plak bila aku cakap dia blh jwb sempat ag ad seminggu.....aku geram-geram trus blah mls nk pujuk ag mcm mak baby 2,dh ckp elok2 bg tempoh sbln ag pn dia xnk......
 semalam n tgh ari tadi aku mulakan sesi mencari pengasuh or taska..puas lh aku g tanya kawan-kawan,bila dh dpt maklumat aku pn g r terjah ke mecd,jpn bla..bla...bla....akhirnya aku kne buat pilihan antara umh org or taska kt mecd...kne tanya ayh zidan lak mne yg dia nk..ish nk cri pengasuh pn ssh kn,meroyan aku dibuatnyer....yg pertama  kt umah kawan kt fasa 1.. kte member ok bayaran rm300 tapi en.honam kte nk memusing dia mls...almaklum en.honam ne ader masalah ssh nk bngun....yang ke dua kt menara usahawan depan opis jew bayaran rm240+rm100(pendaftaran),so lau terlambat pn lh g punchkad dl br antar zidan....las-las en.honam pilih mecd...aku pn malas nk pikir-pikir ag terus g byr pendaftaran...sekali terperanjat lew aku tenguk list brg kne bawak.....tp nk wt cmner dh terdesak....
    bes episod cari taska nk kne pikir pasal esok pulak nk cri pengasuh kt mne....nk transit ktner..bos lepaskn bwk ptg je....kbetulan biras n ipor-ipor dtg coz 27-29/5 ader sambutan sejuta belia,diaorang lak jenis aktif-aktif belaka,dia orang ader lawan dragon boat kt cne...aku pn tanpa segan silu tanya my biras nk tulung jaga x pagi esok,sblm tu aku tanya yg fasa 1 td tp xdpt jawapan...biras aku pn kte ok jew....aku pn lega lh untk stgh ari je kn....skali mber aku dtg bgtau yg akak fasa 1 tu nk jaga lh plak esok...wa pening aku pening.....tapi aku wt keputusan malas nk pikir bio lh malam krg en.honam yg pikir....aku dh puas kot pening pikir pasal pengasuh ne....
  p/s:lepas ne kne berjaga-jaga lh nk cri pengasuh...xnk dh jadi cmne lg,tp dlm ati berdoa hope zidan serasi lh dengan taska ne....dula pernah antar kt taska sekali tapi abis susut badan dia......

No comments:

Post a Comment